måndag 13 maj 2013

Brains AND beauty?

Ella har aldrig riktigt förstått hur pumisar som Mumma på Skallabacken gör för att hålla sin päls så fin och shiny, och samtidigt kunna leva ett härligt fartfyllt pumiliv! Ella är impad av sådana pumisar. När det finns åkrar, vattendrag, sjöar, gräsfält, ängar osv att springa på det fortaste man har, så kan man omöjligt tänka på hur man ser ut samtidigt. Eller? Ella prioriterar inte sitt utseende kan man ju säga. Förutom att skaffa sig en fit kropp, men det får man ju automatiskt av allt springande, simmande och klättrande. Vill man undersöka ställen where no pumi or human has ever sat there paws, or fot on before så måste man ju offra andra saker, som sin päls t.ex.

Flygande pumi!



Spanar ut över hoodsen


Ser ni hur man lätt kan missta mig för en racerbil, säger Ella

Så här snygg blir man när man badat och sedan springer över åkern i racerfart, för att sedan avsluta det hela med att rulla sig i sanden. Rub it in! 

2 kommentarer:

  1. Hej Ella,

    ja, hur bär jag mig åt egentligen? I guess att jag är född med det ungefär liksom. Husse säger att min päls blir fylld av pinnar och blad och sånt, men egentligen är det ju som så att jag samlar på eterneller, jag gillar att pressa växter nämligen.

    Slängkyss
    Mumma the beauty

    SvaraRadera
  2. Det där med bad hoppar jag över, men skulle gärna hänga på ett race på den där platta fina åkern! Här hemma kutar vi mest i skogen vilket är lite knepigare med träd o sånt i vägen.
    Tass från Cleoh

    SvaraRadera