lördag 5 januari 2013

Rallylydnad


Pluggar!

Jag och Ella har blivit utmanade av Elin och Julle, och den utmaningen måste man ju anta. Tre godkända resultat i rallylydnad nybörjarklass. Lätt som en enkel! I alla fall om man blir lovad skumpa om man klarar det ;) 

Det som blir krångligast att lära Ella är när hon ska sätta sig framför mig och jag ska backa bakåt och hon ska följa efter och sitta vart efter som (ja ni vet vilket moment jag pratar om), där har Ella en tendens att sätta sig snett varje gång jag backar. Hon vill gärna sätta sig närmare och närmare fotposition och ni förstår vad jag menar. Får kanske träna den bredvid en vägg så att hon inte kan svänga om rumpan...Sen måste vi fila på ståkommandot. Att Pälsan kommer att skälla lite titt som tätt det får vi nog leva med tror jag. Hon kommer antagligen skälla när hon tycker att jag är otydlig, eller om hon tycker att det måste läggas till lite mer action i det hela. 

Ska nog gå bra det här! Hittills har vi i princip aldrig kört någon rallylydnad, men jag är övertygad om att Ella kommer att gilla det (även om det inte riktigt är en lika cool sport som agility).



2 kommentarer:

  1. Hej kul att ni hittade till oss så vi hittade till er :) Mer Pumi bloggar åt folket! Himla kul med rallylydnads utmaningen tittar in igen och ser hur det går för er =))

    SvaraRadera
  2. Vi håller tummarna stenhårt för den 16-17 feb!! :) Vore så fantastiskt kul.

    SvaraRadera