söndag 13 januari 2013

Söndagsträning

Nu börjar jag bli lite trött på snön. Visst, idag har det varit soligt och vackert, träden ser ut som att någon har hängt vita kristaller i dem, och när solen skiner igenom så glittrar det i regnbågens alla färger. Snyggt verkligen, så där vykortsaktigt ni vet. Men ändå. Sommar, värme, agility utan planering och krångel - det hade varit det bästa just nu känner jag! Ella håller nog absolut med mig. Hon tycker att det är för kallt ute och för lite aktivitet över lag. Sen är det ju det där med att man inte kan plumsa i vattnet. Så himla obra grej med vintern = inget badande, simmande och dykande för Ellas del. Aja, vi går i a f mot ljusare tider, tack och lov!

I kväll trotsade vi kylan och vintern och åkte till Rättvik för lite träning. Sara hade med sig två kombinationer från tävlingen i Kista som vi testade. Jag och Ella nötte Jaakkosvängarna ytterligare lite till. De funkar ju så bra på henne när de blir rätt. Snäva, snabba kurvor och jag hinner placera mig bättre. Några serpentiner blev det också. Vi har ju inte tränat sen före jul så vi var både ivriga som tusan, men blev också snabbt trötta i skallen (mest jag då, Ella är ju en pumi och kan hålla på i all evig tid). Ella skötte sig i a f bra och känslan i magen var fin när vi åkte hem. Har anmält oss till årets första tävling nu - Fagersta den 2 februari. J E T E  K U L!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar